Így építsd LinkedIn profilod!

Felmérések szerint a HR-esek, recruiterek 90%-a az állásportálokon túl a LinkedIn rendszerén is keresi az ideális jelöltet. De az sem ritka, hogy célzott megkeresések, ajánlatok is érkeznek az üzleti felületen keresztül. Ha még nincs LinkedIn accountod -  vagy a meglévőt szeretnéd hatékonyabbá tenni - íme néhány tipp, hogyan kezd el, mit állíts be profilodon. Hiszen egy jó profil segíti a kapcsolatépítést, énmárkád építését és hozzásegíthet karriered következő állomásának eléréséhez.

laptop-woman.png

Profilkép / Profile photo

Akár az önéletrajzban, vagy cikkek, publikációk kísérőjeként, a LinkedIn-en is elengedhetetlen a stúdió minőségű profilkép. Semmi esetre se hagyd üresen a képed helyét, hiszen ha nem töltesz fel fotót, nehezen lehet beazonosítani, és "rejtőzködés" bizalmatlanságot feltételezhet. Elemzések szerint 11x több az esélyed, hogy megtekintésre kerül a profilod, mintha üresen hagyod a kép helyét. A mobillal készített szelfik helyett kérj segítséget profi fotóstól. Meggyőződésem, hogy erre érdemes beruházni, akkor is, ha állást keresel, és akkor is, ha üzleti kapcsolatokat építesz. Az első benyomás fontos (lásd korábbi cikkemet itt) és a leendő munkaadód, vagy üzleti partnered az online térben a fotód és az általad leírt szakmai tartalmak alapján fog képet alkotni rólad. Sőt, már nem csak profilképet, hanem háttérképet is van lehetőség beállítani a felületen. Tartsd most is szem előtt, hogy üzleti felületen vagy, így szakértelmeddel összefüggő, általad elért, létrehozott képet tölts fel - akár a vállalkozásod logóját, fotót az irodádról, általad szervezett eseményről, tehát mindenképp olyan képet, ami a te személyes márkáddal vagy céged brandjével összhangban van. 

blog_linkedi_photo.png

Címsor / Headline

Általában már itt eldől, érdemes-e tovább olvasni az adatlapot, vagy sem. 120 karakterben van lehetőség megfogalmazni, mi az, amivel foglalkozol, amiben igazán jó vagy. A pozíciód és céged megnevezésénél azért jóval többet is érdemes megadni, írj erősségeidről, nevezd meg azokat a személyes adottságaidat, melyek a hasonló kvalitásokkal rendelkezők közül kiemel, egyedivé tesz.

Bemutatkozás / Summary 

Ez a 2000 karakter kitöltésére lehetőséget adó hely kiváló arra, hogy miután a Headline-ban felkeltetted a profilodat böngészők figyelmét, még több információt adj magadról. Itt még mindig nem kell nagyon részletesen belemenni projektjeid elemzésébe, sokkal inkább egy átfogó képet kell adnod a területről, amiben dolgozol, a munkához való hozzáállásodról, hitvallásodról, céljaidról, legnagyobb sikereidről, elismeréseidről.

Tapasztalatok / Experience

Önéletrajzod vonatkozó pontjait ebbe a menübe töltsd fel, röviden, tömören összegezve eddigi munkahelyeidet, pozícióidat, felelősségi köreidet. Célszerű megjelölni kiemelt projektjeidet, melyeken dolgoztál, valamint megnevezni ügyfeleidet. Korábban a felület inkább a szöveges tartalmakat támogatta, most már szerencsére van lehetőség képek, linkek, cikkek, videók feltöltésére. Ebben az esetben hatványozottan igaz a mondás: egy kép többet ér ezer szónál! Élj ezzel, töltsd fel kiemelt referenciáidat, ha készült veled interjú, jelent meg cikked, alkottál valamit, díjat nyertél - mindez színesíti profilodat és közelebb vihet karriered következő állomásához.  

Ajánlások / Recommendations

Saját magunk méltatásánál mindig hitelesebb az, ha mások is elismerően nyilatkoznak munkánkról - és ez ez esetben is igaz. Ha korábbi/jelenlegi munkaadóid, ügyfeleid, partnereid elégedettek voltak munkáddal, bátran kérj tőlük ajánlást. Egy pár sor bőven elég, de nagyon jól mutat majd profilodon, hitelesíti szakértelmed.

Képességek és megerősítések / Skills and Endorsements

Ez a fül szintén a külső visszajelzés tere, ahol kapcsolataidnak lehetőségük van megerősíteni, hogy a profilod létrehozásakor beállított skill-jeid, erősségeid (pl.: projekt management, communications, marketing) helytállóak, igazolják, hogy tényleg jó vagy az adott területen. Igyekezzünk minimum 10 területet beállítani, melyben erősek vagyunk. A LinkedIn statisztikája szerint azon felhasználók profilját 31x többen nézték meg, és 17x több közvetlen üzenetet kaptak, mint akik nem éltek ezzel a lehetőséggel.

linkedin-mobile-app-ss-1920.jpg

Kapcsolatok / Connections

Egy jó bázisú network működtetéséhez minimum 300 kapcsolat szükséges, így lesz látható jelenléted. Ugyanis kapcsolataid sokaságától függ, hányan látnak téged, mikor keresnek. Építsd proaktívan kapcsolati hálód, ha volt egy tárgyalásod, részt vettél szakmai fórumon, előadáson, névjegyet cseréltél üzleti partnereddel, nyugodtan létesíts vele kapcsolatot LinkedIn-en is. Nagyon fontos, hogy szakmai életünk, projektjeink során szerzett partnereink nem a barátaink, így az online kapcsolat létrehozására, tartására, ápolására nem a Facebook a megfelelő fórum. Lépjetek kapcsolatba e-mailen vagy Linkedin-en. A kapcsolatépítés fortélyairól korábbi cikkem hasznos lehet, melyet itt olvashattok.

Közösségek / Groups 

Csatlakozz iparágadban működő szakmai közösségekhez, csoportokhoz és legyél aktív! Ossz meg időnként releváns cikkeket, érdekességeket, szólj hozzá szakmai témákban indult beszélgetésekhez.

LinkedIn Extra Tippek:

URL
Kevesen tudják, hogy van lehetőség beállítani a LinkedIn url-t, hogy ne az xy898687 végű link jelöljön téged. Érdemes olyan megnevezést választani, melyben szerepel a neved és az a terület, melynek szakértője vagy. 

SlideShare
A LinkedIn nemrég megvásárolta a SlideShare prezentációmegosztó felületet, így jó hír, hogy a két felület könnyen összekapcsolható, így már akár SlideShare-re feltöltött prezentációidat olvasva is rá lehet bukkanni üzleti profilodra.

Prémium
Milyen előnyökkel jár, ha Prémiumra váltasz? (egy alkalommal van lehetőséged 30 napig ingyen kipróbálni)
- a Free verzióval ellentétben, ahol a legutóbbi 5 megtekintést láthatod, Prémium accounttal 90 napra visszamenőleg megnézheted a teljes listát, kik tekintették meg profilodat és betekintést kapsz abba is, milyen kulcsszavak beírásával jutottak el profilodhoz
- ha megpályáztál egy állást a felületen, profilod alapján összehasonlítást végez a rendszer, jelezve, hogy a többi pályázóhoz képest mennyi esélyed van az állás betöltésére 
- az InMail segítségével bárkinek lehetőséged van közvetlen üzenetet küldeni, akár annak a HR-esnek is, aki megnézte a profilodat

Your network is the people who want to help you, and you want to help them, and that's really powerful.
Reid Hoffman, a LinkedIn alapítója

Ha tetszett a cikk, csatlakozz a Lean in Girl Facebook közösséghez, ide kattintva.

A bejegyzés trackback címe:

https://leaningirl.blog.hu/api/trackback/id/tr2512655139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.