Sunday stories: Estée Lauder, a szépségteremtő női erő

Kevesen tudják, hogy a szépségipar királynője, Estée Lauder (születési nevén: Josephine Esther Mentzer) édesanyja és gyógyszerész nagybátyja révén magyar gyökerekkel rendelkezett. A csehszlovák üzletember és a magyar szépség házasságából született "Esthy" New Yorkban nőtt fel. Születési évét sosem erősítette meg, ugyanis a világhírű üzletasszony azt vallotta, a szépség lényege a ragyogás, ez pedig független a kortól.

 estee_lauder.png

"A szépséggel kapcsolatos első élményem maga az édesanyám" - mondta Estée. Legkorábbi emlékei között szerepelnek édesanyja szépítkezési szokásai, ahogy arcát és kezeit krémezte gondosan, hogy bőre megőrizze puhaságát és simaságát. Josephine azt tanította a lányának, hogy "A kéz legalább annyira árulkodó, mint az írott pedigré.”

Színésznői karrier helyett egy birodalmat épített

"Arra vágytam, hogy a nevem színházi és filmes plakátokon szerepeljen, végül boldoggá tett, hogy tégelyeken láthatom viszont.” Estée sokáig színésznőnek készült, hiszen úgy vélte, ők a szépség megtestesítői. A pályán végül el is indult, New Yorkban szerepeket kapott, mígnem rájött, hogy a színészetnél fontosabb számára a kézzelfogható alkotás és az örök szépség titkának felfedezése. Így bár édesapja saját kereskedésében kirakatrendezőként  is dolgozott, szívesebben töltötte idejét gyógyszerész bácsikája mellett. Ott ismerte meg az összetevőket, és tőle tanulta meg egyedülálló bőrápoló krémének elkészítését is, melyet később Super-Rich All Purpose Creme-nek nevezett el.

estee_lauder-3.png

Telefonálj, küldj egy táviratot, mondd el egy nőnek!

A fiatal anyuka rendszeresen járt egy előkelő fodrászüzletbe hajat festetni, mikor a szalon tulajdonosa megkérdezte tőle, mitől olyan ragyogó a bőre. Estée későbbi elmondása szerint ekkor született meg a családi receptúrák értékesítésének ötlete. 1946-ban négy termékkel megalapította a róla elnevezett márkát, az említett szalonban nagy sikerrel megnyitotta a szépségápolási részleget és ezzel betört a szépségiparba. Családi vállalkozásuk termékeinek hírét saját maga kezdte el terjeszteni: gyakran bukkant fel népszerű new york-i szépségszalonokban, szállodákban, hogy “újjávarázsolja” a szépülni vágyó hölgyeket. Gyakorta kérte meg vásárlóit, ha tetszett a terméke, ajánlja további egy nő ismerősének. Az igazi áttörés még szintén ebben az évben megtörtént, mikor a Saks Fifth Avenue kozmetikai beszerzőjétől  egy nagy megrendelés érkezett. Az ügyes marketinges vénával rendelkező vállalkozó elegáns módját választotta a vásárlók tájékoztatásának: arany betűkkel nyomtatott exkluzív  fehér kártyákon adta hírül az új márka megjelenését. Estée a későbbiekben is mindig nagy hangsúlyt fektetett az előkelő, szép csomagolásra. Egyben rögtön egy akciót is hirdetett: minden megvásárolt krém mellé egy ajándékot adott. Ezzel a sikeres koncepcióval két nap alatt a teljes árukészlet elfogyott.

Szépség 3 percben, világhírnév néhány év alatt

Estée vallotta, hogy a szépségápolásnak nem szabad 3 percnél hosszabb ideig tartania. Gyors bőrápolási és sminkelési trükköket dolgzott ki és szinte minden alkalmat megragadott, hogy a körülötte lévő nőknek ezt megtaníthassa: nemcsak új üzleteinek megnyitóján, akár a liftben, az utcán, vagy a vonaton utazva. Hajtotta és inspirálta, ha megszépíthetett egy nőt. Mindeközben több terméket dobott piacra, megjelent édesanyjaától ellesett tojásos szépségmaszk továbbfejlesztett változata, valamint parfümként is használható fürdőolaja. Marketinges zsenialitását nemzetközi terjeszkedésekor is megcsillogtatta, mikor a párizsi üzletének megnyitóján ez utóbbi fürdőolaját öntötte szerteszét a padlóra, így keltve fel az új piac vásárlóinak érdeklődését a finom, új illat iránt. 1960-tól világszerte terjeszkedett cége: Angliában, Franciaországban, majd Oroszországban, sőt, Kínában jelentek meg üzletek. Ma a márkát a világ több, mint 150 országában forgalmazzák.

estee_lauder-4.png

Amit csak egy Lauder tudhatott

Annak érdekében, hogy a másolhatóságot elkerülje a cég, a kikevert parfümöket csak 95%-ban állították elő központilag, a hiányzó 5% összetevőt - melyet a családon kívül senki nem ismert - szállítás előtt minden alkalommal a Lauder család egyik tagja személyesen tette hozzá, ezzel véglegesítve a hamisíthatatlan illatot. 

Egy kivételes üzletasszony maradandó öröksége

A szépségipar egyik legjelentősebb cégét megalapító Estée Lauder hivatalosan 1995-ben vonult nyugdíjba. "Vállalatom saját, rettenthetetlen szellemiségét megőrizve él tovább, gyermekeim, unokáim életben tartják majd. Átadtam nekik a stafétabotot" - mondta távozásakor.  Ugyanebben az évben tőzsdére ment a cég - talán mondani sem kell, aznap minden bróker ingyen termékmintával távozott. 

A bejegyzésben írt információk forrása: www.esteelauder.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://leaningirl.blog.hu/api/trackback/id/tr9112889052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása