Álmok a tükörben
Interjú Németh Krisztivel, a White Pilates stúdió vezetőjével

Németh Kriszti gyógytornász, Pilates oktató. Még nincs 30 éves, de már saját vállalkozást vezet, a White Pilates stúdió alapítója. Győrben - ahol él és dolgozik - egyre többen találkoznak a nevével, ügyfélköre bővülésének köszönhetően. A megszokott életvitelét elengedve, álmodott egy nagyot, és lépett. Őt kérdeztem az indulásról, a mindennapokról, döntési helyzetekről, sikerekről.

c.png

Közel két éve vezeted saját stúdiódat. Mi volt számodra az eddigi legnagyobb kihívás?
Családomban több generációra visszamenőleg én vagyok az első olyan ember, aki kilépett az alkalmazotti munkakörből és saját vállalkozásba kezdett. Nálunk nem volt ennek a létformának hagyománya, így a legnagyobb kihívás a kezdetekhez kötődik, egy számomra új életforma megteremtéséhez, az üzleti szemléletre való átállással. Ez a lépés nyilvánvalóan magával vonta a komfortzónából való határozott kilépést. Szüleimnek nagyon sokat köszönhetek, támogattak elhatározásomban, mindenben segítettek, de mégis, magamnak kellett kitaposnom az utamat, gyakorlati, üzleti szinten. A Pilatesben használt ún. Reformer gépeket kizárólag az USA-ból lehet rendelni. Emlékszem, ez az időszak nem volt könnyű, hiszen nehézkes volt az egész folyamat, de amikor a gépek rendben megérkeztek és a helyükre kerültek, pontosan tudtam: jó amit csinálok.  

Azt gondolom, nem kis elszántság kellett ahhoz, hogy huszonévesen belevágj, egy új úton indulj el. Mikor jött a gondolat, hogy saját lábadra állj?
Az egyetem (SOTE - Gyógytornász) elvégzése után három évig alkalmazottként dolgoztam egy stúdióban. Ez idő alatt láttam, hogy mit lehetne másként csinálni, illetve mely folyamatokon változtatnék, ha a saját magam ura volnék. A mi szakmánkban nagyon fontos az oktató személyisége, hiszen hozzá kötődnek a vendégek, ez egyfajta bizalmi viszony. Mikor saját lábra álltam és elképzeléseim szerint hívtam létre saját vállalkozásomat, a legnagyobb visszaigazolás az volt számomra, hogy régi vendégeim bizalmat szavaztak, és jöttek velem, immár a saját stúdiómba.

Mit gondolsz, mi a sikered receptje? 
Szerintem mindennek az alapja, és a legfontosabb: imádom a Pilatest. Így sohasem munkaként tekintek arra, amit csinálok, hiszen szabaidőmben is állandóan edzek, képzem magam, külföldi szakmai oldalakat, videókat nézek, új variációkat keresve a gyakorlatokra. Annyira sokszínű és megunhatatlan ez a világ, így abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a hivatásom egyben a hobbim is. Valószínűleg ezt a szeretetet érzik a vendégeim is, és ettől hitelessé válik számukra az, ahogy működöm. Fontos része a sikernek szerintem az elhivatottságom is. Meg akartam csinálni, be akartam bizonyítani - első sorban saját magam számára -  hogy képes vagyok elérni a kitűzött célom, és egyedül is helyt állni. Nemcsak fogékony vagyok az új impulzusokra, hanem aktívan keresem mindig az új  kihívásokat, új célokat. Ez a folyamatos fejlődési vágy késztet arra, hogy jobb és jobb legyek és sarkal a fejlődésre, növekedésre. Mindez csodás dolog, de hátulütője, hogy nagyon kevés olyan pillanat van az életemben, amikor nyugodtan hátra tudok dőlni és azt mondani: most elégedett vagyok.

krisz.jpg

Hogyan éled meg fiatal nőként a vezető szerepet, az önálló döntések súlyát?
Ahogy említettem, a szüleim borzalmasan sokat segítettek a kezdeti nehéz időszakban. Nagyon érzelmes ember vagyok, ráadásul nehezen viselem a változásokat, így voltak olyan időszakok, amikor szinte elviselhetetlen voltam. Idővel beleszokik az ember, én is csak azt tudom mondani, hogy minden helyzetre van megoldás, kellő higgadtsággal kell kezelni a problémákat is. A nagyobb döntéseknél pedig mindig a megérzéseimre hallgatok. Eddig még mindig bevált.

Kit tekintesz példaképnek, aki fejlődésre ösztönöz, inspirál?
Heather Andersen new yorki pilates oktató van rám a legnagyobb hatással. Fiatal, energikus, kicsit bohém és extravagáns, az újításoktól nem félő személyiség - már amennyire ezt meg tudom állapítani a világhálón keresztül. 5 Pilates stúdiója van New York városában és fáradhatatlanul vezeti vállalkozását, koordinalja oktatóit, intézi a papírmunkát, mindeközben kreatív tud maradni és munkája mellett kiegyensúlyozott családi életet él. Szeretem azt az életfelfogást, hogy nem kell ragaszkodni a régi, jól bevált dolgokhoz, hanem merjünk újítani és alkotásunkba belevinni a saját személyiségünket. Ezért szeretem annyira a Pilatest is, mert megvannak az alap gyakorlatok, de azokból még végtelen variációt ki lehet találni, hiszen maga a gép korlátlan lehetőséget ad hozzá. Szerencsésnek érzem magam, mert olyan hivatásom van, melyben minden terület, melyet kedvelek az életben egybefonódik, és ez boldoggá tesz.  

krisz3.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://leaningirl.blog.hu/api/trackback/id/tr912633061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása